استاد شهرام ناظری و اجرای موسیقی مقامی و کردی در کرمانشاه

استاد شهرام ناظری و اجرای موسیقی مقامی و کردی در کرمانشاه

شهرام ناظری با همراهی گروه فردوسی در کرمانشاه به اجرای شاهنامه بر اساس مقامات تنبور و قطعات خاطره انگیز کردی می پردازد.

سیدفرید الهامی آهنگساز گروه فردوسی افزود: در این کنسرت که به مناسبت روز بزرگداشت فردوسی برگزار می شود استاد ناظری کارهایشان را در دو بخش اجرا می کنند. بخش اول این برنامه به اجرای آلبوم «درفش کاویانی کاوه آهنگر» اختصاص دارد؛ آلبومی که قرار است به زودی منتشر شود. در این بخش همچنین قطعاتی بر اساس شاهنامه فردوسی اجرا می شود.

این موزیسین کرمانشاهی در ادامه اظهار داشت: در بخش دوم نیز کارهایی از مولانا و همچنین قطعات خاطره انگیز کردی استاد ناظری برای هنردوستان کرمانشاهی نواخته می شوند.

آهنگساز گروه فردوسی همچنین ادامه داد: بخش اول این کنسرت در قالب موسیقی مقامی تنبور است که با بهره گیری از نقالی و شاهنامه خوانی های قدیم اجرا می شود. آهنگسازی این بخش با بنده و تدوین آن را نیز استاد ناظری عهده دار بوده اند. در قسمتی از بخش دوم این کنسرت قطعاتی از حضرت مولانا اجرا می شوند که بر اساس موسیقی سنتی ساخته و تنظیم شده اند.

الهامی پیرامون سازبندی گروه موسیقی فردوسی در این کنسرت گفت: در قسمت اول سازهای «تنبور»، «کمانچه»، «کمانچه آلتو»، «عود»، «دیوان»، «پرکاشن» و «دف» به کارگرفته می شوند. در بخش دوم ساز «شورانگیز» و یک «دیوان» دیگر به ارکستر اضافه می شود. همچنین «تار» و سازهای کوبه ای هم به تناوب و با توجه به حال و هوای آهنگ ها توسط نوازندگان ارکستر به کار گرفته می شوند.

گفتتنی استاد شهرام ناظری و گروه فردوسی با توجه به این که این کنسرت در شهر خودشان برگزار می شود قیمت های پایین تری را برای بلیط ها در نظر گرفته اند تا طیف وسیعتری از همشهریان عزیز بتوانند از این کنسرت دیدن کنند.

پیش بینی می شود هنرنمایی استاد شهرام ناظری در این کنسرت و اجرای قطعات خاطره انگیز کردی و سنتی زمینه یک استقبال خوب را فراهم کند. در کنار این ها اجرای موسیقی مقامی منطقه کرمانشاه هم هدیه ویژه گروه فردوسی و استاد ناظری به همشهریان عزیز است. مجموعه کارها به گونه ایست که هم برای دوستداران کارهای تازه استاد و هم آن عزیزانی که مایل هستند قطعات کردی و سنتی خاطره انگیز ایشان را دوباره بشنوند، شنیدنی است.

گفتنی است این کنسرت روزهای 1 و 2 خردادماه ساعت 21 در سالن امام خمینی کرمانشاه برگزار می شود.

درباره نویسنده: admin

ممکن است دوست داشته باشید